Monday, 2 March 2015

First Impression: #FLASHMOB Hair Chalk


(I ruined my jumper :( But it washes off) 

Festivals, Festivals, Festivals! All I could think about when I thought on an occasion where I would be able to use this hair chalk that I impulsively bought because I want do dye my hair blue on the ends so badly...

I've seen a lot of bloggers talking about flashmob, but I never expected to find them at one of my local supermarkets. I was just looking at the makeup and there it was.
I applied the hair chalk at the end of a braid and it is a nice way to use it and change things up once in a while as I don't think I would ever have the patience to apply this on half of my hair.
You're suppose to set this by using hairspray, even thought when I did it for the first time the chalk flew away so remember: APPLY THE HAIRSPRAY FROM FAR AWAY OF YOUR HAIR NOT WITHIN 2 CM. In this photographs, the chalk was not set with the hairspray but over it as I was scared to try again, but it works!
For my hair, the only color that it works better is the blue (thankfully), the green barely shows and the yellow is kinda alright. But if you have lighter hair they all show because I tested on my roommate's hair and she has it brown. 
---
Festivais, Festivais, Festivais! Foi tudo o que consegui pensar enquanto arranjava uma ocasião onde eu podia usar este giz de cabelo, que comprei impulsivamente porque eu quero muito pintar o meu cabelo azul nas pontas...

Eu já vi muitas bloggers a falar da flashmob, mas nunca pensei em encontrá-los num dos meus supermercados locais (Continente). Eu estava apenas a ver a maquilhagem e lá estava.
Eu apliquei o giz no final de um trança e é uma boa maneira de usar isto e mudar as coisas de vez enquanto já que eu não acho que teria a paciência de aplicar isto em metade do meu cabelo.
No final é suposto usar laca para assentar o giz, apesar de quando o fiz pela primeira vez o giz voou por isso lembrem-se: APLICAR A LACA DE LONGE E NÃO A 2 CM DO CABELO. Nestas fotografias, o giz está por isso do hairspray porque eu tinha medo de tentar de novo, mas funciona!
Para o meu cabelo, a única cor que funciona melhor é o azul (felizmente), o verde mal se vê e o amarelo é mais ou menos. Mas se tiveres o cabelo mais claro todos funcionam, porque eu usei no cabelo da minha colega de casa e o dela é castanho.


7 comentários:

  1. nice stuffs
    new post : http://melodyjacob1.blogspot.com/2015/03/bershka.html

    ReplyDelete
  2. Ficas tão bem com o azul, gostei muito :3

    Ana, xx ♥
    http://aruivablog.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  3. Obrigada! ♥
    O azul fica muito giro, vou ver se esxperimento!
    http://keepcalmandshopvintage.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  4. Nice pieces. X

    Follow me on GFC, I always follow back.
    WWW.HEKYMA.COM

    ReplyDelete
  5. Hi, great post, I love it, very inspiring. if I would like to follow each other. I follow you. I hope

    Sibaritismosdeinma

    ReplyDelete
  6. Que maximo!!! Também já experimentei **
    Passa pelo meu blog*
    www.a-be-atriz.com
    xx, A Be-atriz

    ReplyDelete

Thank you for your comment!
If you have a question, I will answer it on your blog or, if you don't have one, come back later for an answer.