Tuesday, 17 June 2014

Review | The Body Shop Tea Tree Flawless BB Cream


12€

"Perfect your complexion and fight the look of blemishes with our Tea Tree Flawless BB Cream. This dual action cream gives you flawless coverage whilst tackling the appearance of blemishes. Formulated with purifying Community Fair Trade organic tea tree oil from Kenya.
  • Blemishes and imperfections are instantly covered
  • Lightweight formula gives shine-free complexion
  • 3 shades blend seamlessly into all skin tones for natural-looking coverage"
Adding a new product to my Tea Tree collection from The Body Shop, their new BB Cream was something that I had to try. 
There are three tones, I bought the 01 as being the lightest. It's very lightweight, blends really well with the skin, gives you a matte finish and evens the skin tone whilst preventing the appearance of blemishes and spots. Tea tree has saved me so many times that I don't mind using another product to fight those little fellas. It's really an amazing product. The only problem is that it doesn't have SPF and I normally expect a BB Cream to have SPF, but that doesn't prevent me for using it and loving it.
---
"Simplifique a sua rotina diária num só passo com o nosso Tea Tree BB Cream. Um produto com múltiplos benefícios que hidrata, suaviza e uniformiza a tez.
TEA TREE FLAWLESS BB CREAM proporciona uma cobertura uniforme, ao mesmo tempo que o óleo de Tea Tree ajuda a tratar as imperfeições.
  • Pele instantanemanete homogénea 
  • Cobertura natural e mat. 
  • 3 tons universais"
Adicionando um novo producto à minha coleção de Tea Tree da The Body Shop, o seu novo BB Cream foi algo que eu tinha de experimentar.
Existem 3 tons, eu comprei o 01 sendo o mais claro. É bastante leve, mistura muito bem com a pele, tem um final mate e iguala o tom da pele enquanto previne o aparecimento de manchas e borbulhas. Tea Tree já me salvou tantas vezes que não me importo de usar outro produto para combater esses amiguinhos. É um produto mesmo fantástico. O único problema é não ter SPF e eu normalmente imagino um BB Cream com SPF, mas isso não me impede de o usar e adorar.

4 comentários:

  1. Não conhecia... Obrigada pela partilha

    Sónia
    Taras e Manias

    ReplyDelete
  2. Já tinha escrito uma publicação no meu blog sobre este BB cream e, como tive pedidos, também estava a pensar em publicar uma review! :)
    Beijinho*

    http://theinsideofvogue.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  3. I've never used their make-up products, this sounds lovely though!

    Catherine xx
    www.youwishyou.com

    ReplyDelete

Thank you for your comment!
If you have a question, I will answer it on your blog or, if you don't have one, come back later for an answer.